2019 Slovakiaring (1.+2.+3. FIM-E)
- vstoupili jsme do 20.sezóny v Evropě
Rokem 2019 vstupuje náš team do jubilejní 20. sezóny na evropské úrovni. Letošní ročník je pod taktovkou Alpe Adria, pod vedením Lutec Racing Teamu. K prvnímu trojzávodu jsme vyrazili na slovenský okruh, nedaleko Dunajské Stredy, Slovakiaring. Dojezd na místo už ve čtvrtek večer, nejdříve technická přejímka, potom stavba zázemí. Počasí ok.
Až ráno zjišťujeme, že hned vedle nás, sídlí Láďa Vojtko s novým Krämerem a český trojlístek doplňuje Mára Němeček, alias Moto Prosek, který také doplnil svůj motocykl motorovou jednotkou, která duní v Krämeru, tedy KTM od rakouského pilota a ladiče Pepi Frauenschuha. K volnému treninku nastoupilo pouhých 12 jezdců, nejrychleji zajel holanďan van de Bunt 2:23,082. Libora opět pozlobila technika, konkrétně spojka u nového motoru Ahra, takže hned po prvním kole zajel zpátky do depa.
Odpoledne již následovala první kvalifikace, počet startujících se zvýšil na 13. Nejlépe opět van de Bunt 2:19,970, naši 7.Vojtko 2:32,835, 10.Němeček 2:35,513 a 12.Libor 2:43,826, když zajel pouhá 2 kola a jeho další snahu opět zmařil problém s motorem. Počasí přes den ještě dobré, k večeru sílí vítr.
V sobotním dopoledni nás čeká 2.kvalifikace. Van de Bunt stahuje na 2:19,320, Láďa trochu stagnuje, zato Mára zlepšuje na 2:32,022. Libor odjede neuvěřitelných 8 kol a posouvá svůj čas na 2:40,722. Technické problémy přetrvávají, podaří se je vyřešit až po dojezdu.
Odpoledne již přichází start prvního závodu, společně s třídou Honda TC Dunlop. Od startu dominuje van de Bunt a stylem start-cíl získává plný počet bodů s náskokem 32 vteřin na druhého Frauenschuha. Na bedně doplňuje nejlepší trojku nováček třídy, Ital Scagnetti. Hned za ním dojel Nico Kehrer, 9.Němeček, který přišel o lepší pozici v posledním kole, 11.Vojtko a 13.Libor, který v polovině závodu zastavil v boxech, aby se ujistil, že je motocykl opravdu v pořádku. Poté pokračoval, ale na lepší umístění to nestačilo.
Neděle. krom větru se řádně ochladilo, ranní warm-up absolvovalo jen pár jezdců, včetně Libora, protože si stále nemohl zapamatovat, kudy vede 5922m dlouhý okruh. Po přestávce následuje již samostatný závod - sprint na 6 kol. Libor velmi dobře odstartuje a posouvá se do první poloviny startovního pole. V zadní části okruhu padá Mára Němeček, o kolo později i Američan Gillis a zároveň odstupuje, po technickém problému Frauenschuh. Libor se propadá na 7.pozici a svádí tuhý boj s Láďou Vojtkem. Jednoznačně nejhezčí fáze závodu, oba si několikrát vymění pozice, nakonec se, z lepšího umístění, raduje Láďa, Libor dojíždí osmý. Vítězí opět van de Bunt před Němcem Karlem a dalším nováčkem, Turkem Saticim.
Na samý závěr nedělního odpoledne startuje poslední závod mon, na 9 kol. Chybí Němeček. Libor opět předvedl vynikající start a nechal za sebou Wilhelma, Michela, Vojtka a Gillise, kterému se již tolik nedařilo. Na čele dominoval van de Bunt, Libor nejprve cuknul Wilhelmovi, ale v závěru závodu ho Němec začal dotahovat až v 8.kole uštval svůj stroj. Libor si tak dojíždí pro druhé 8.místo a hned za ním je v cíli Vojtko, kterému dlouho trvalo, než pokořil Gillise. Bedna: 1.van de Bunt, 2.Scagnetti, 3.Karl.
S určitostí mohu říct, že celkově vede van de Bunt se 75 body.