Dnes je 23.11.2024 10:42:12
Sezona 2015 je tady, zdravíme z prosluněné Francie! Hodně brzký termín evropské série nás nasměroval poprvé do Francie, na okruh Croix-en-Ternois, ležící na severu země. Na cestu, dlouhou cca 1200 km, jsme vyrazili v časných ranních hodinách ve čtvrtek, drobná změna sestavy, mechanik a kuchtík Michal byl z důvodu časové vytíženosti vyměněn za Jardu Macháčka. Na místě na přivítalo slunce, teplo a okruh, stavěný spíše pro závody motardů.
Pátek. Dnes jsou na pořadu volné tréninky, takže máme připraveno celkem 6 jízd po 20ti minutách. Ladíme, zkoušíme, testujeme, učíme se ideální stopu. Libor: „krátký, motárdový, hrbatý okruh. Zkoušíme nové prvky – zadní kyvnou vidlici, přední brzdu, náporové sání a hlavně přidané 2 vnější vstřiky paliva.“
V trénincích se Libor postupně zlepšoval, novinky se osvědčily, probíhá pravidelná kontrola a servis, konzultace nasbíraných dat, večer nás čeká technická přejímka a pak už jen příprava na zítřejší kvalifikace. Jarda se jako náhradní mechanik velice osvědčil (jídlo, pití, dobrá zábava).
Sobota. Totální obrat počasí, v noci pěkně sprchlo, následoval slušný vichr, ale do naší 1.kvalifikace mohl Libor vyjet na suchých pneumatikách. Mezi pětadvaceti jezdci se neztratil a dosáhl na 8.příčku (díky včerejším volným jízdám, 5 pilotů za Liborem včera netrénovalo) časem 1:01.409. Na nejlepšího van de Bunta (0:57.452) ztratil 3,958 vteřiny. Pod minutu se ještě dostali Wimmer (A), Ostli (DK) a Hampton (GB). Upadl Holanďan de Man, jezdec ok. Po polední pauze se opět řádně rozpršelo, takže se ke slovu zřejmě dostanou i mokré pneumatiky.
Před 2.kvalifikací přišla opět kvalitní závlaha, takže trať byla mokrá, ale přitom už zase svítilo sluníčko. Bylo jasné, že nikdo nemá šanci se posunout pořadím nahoru, kromě domácího Henryho, kterému ráno vypověděl motocykl. Tudíž jedinná změna bylo jeho poskočení na 15. pozici. Libor odzkoušel nastavení Ahry pro jízdu na mokru, stejně jako zbytek pole. Postupně se trať vysoušela, takže už to nebylo ani na mokré, ani na suché.
Postavení na roštu: 1.J.van de Bunt (NL), 2.L.Wimmer (A), 3.A.Ostli (DK), 4.D.Hampton (GB), 5.J.de Man (NL), 6.R.van Duijn (NL), 7.N.Gerritsen (NL), 8.L.Kamenický, 9.J.-C.Paul (F), 10.M.Kehrmann (D),…..
Momentálně probíhá příprava motocyklu na zítřek: kontrola podvozku a motoru, dle informací předaných od Libora a zaznamenaných dat z Datalogeru, k dolaďování přechodových režimů vstřikování,….
Předpověď na zítra: sucho, slunečno.
Neděle. Probudili jsme se sice do slunečného, ale mrazivého, rána (jinovatka na trávníku). V Belgii jsou jezdci s talentem, warm-up tady neprovozují, takže 9.45 nájezd na start, dlouhé chaotické (ze strany startmaršálů) rovnání na roštu, což mělo za následek přehřívání motorů, na které někteří doplatili (jediná žena na startu, domácí Marjorie Herve musela z roštu do boxů). Následovalo zahřívací kolo, které znamenalo konec pro motor Delauryho (F). Pak už následoval start, do čela šel L.Wimmer (A), následovali A.Ostli (DK), J.van de Bunt (NL) a Brit D.Hampton. Technická závada na palivovém systému vyřadila Libora hned v úvodu závodu. A čele se prakticky nic neměnilo, Wimmer udržoval dostatečný náskok. Ve 6.kole upadl domácí J.-C.Paul, ve 12.kole zajel do boxů M.Janssens (NL) a 3 kola před cílem upadl D.Hampton v boji o 4.místo s J.Henrym (F). Na 5.pozici se postupně dotáhl M.Kehrmann (D). Do závodu nakonec zasáhla i M.Herve, startující z boxů, ale se ztrátou 11 kol nebyla klasifikována.
Závada na motocyklu již byla opravena, momentálně polední pauza, 2.jízda 14.30.
Odpoledne již pálí slunko, na startu stojí plné pole 25ti jezdců. Tentokrát je procedura na roštu podstatně rychlejší (po zásahu promotéra). Při startu do zahřívacího kola ztichla Ahra a za pomoci pořadatelů po rozlačení, musel Libor pospíchat na rošt. Do vedení jde M.Wimmer před Gerritsenem, Kehrmannem a Ostlim. Libor se po špatném startu drží na 14.pozici, mezi Christianem a Jürgenem Schmeinkem. Hned v prvním kole končí van Duijn (NL). V 2.kole už Wimmer získává slušný náskok na skupinu pronásledovatelů, v čele s Ostlim, Gerritsenem, Henrym a van de Buntem. Libor si drží pozici. 3.kolo znamená propad na 6.místo pro Gerritsena. V 5. kole změna na čele, kde se usadila dvojka Ostli a Henry, těsně za nimi van de Bunt. Dosavadní suverén Wimmer klesl na 4.pozici. V dalším kole již vedoucí trio pohromadě. Libor stále v početné skupince beze změny. V 7.kole za to začíná tahat a posouvá se před Ch.Schmeinka. V 9.kole zuří bitva o vítězství, Henry se posouvá do čela. O kolo později je první znovu Ostli. Libor poodjíždí Ch.Schmeinkovi a stahuje náskok P.Goldsteina, jedoucího před ním. Díky jezdcům, předjížděným o kolo, se dotáhl zpět na vedoucí skupinku Wimmer. Libor přeskočil Goldsteina a stíhal de Mana. Wimmer pokračoval ve spanilé jízdě a poskočil na 2.místo. A Libor také poskočil, už na 11.místo. V posledním kole Ostli neudržel vedení a tak se z vítězství podruhé radoval M.Wimmer. Stříbrný věnec tedy zbyl na Ostliho a třetí dojel Henry. Libor už se nestihl dotáhnout na J.Karla (D) a dojel si pro 11.místo a první letošní body.
z Francie rejmondo
© 2015 H.L.M. Racing Team | www.supermonoplus.cz | Design by Tomáš Secký, code by Michal Hofman