Dnes je 21.11.2024 15:02:07
K dalšímu evropskému závodu jsme cestovali na etapy, s Liborem st. jsme vyjeli ve čtvrtek v 10 hodin z Hořic s naloženým Ivecem, Rathouští chvíli po nás. Cestou ještě menší zdržení na ucpané německé dálnici a před devatenáctou hodinou jsme už stáli před branou do arény v Oscherslebenu. Uvnitř na nás netrpělivě čekal Pepa Svoboda, spolu s Martinem Holancem, takže bude opět větší české zastoupení na zahraniční scéně.
Sobota: Po ránu dorazila i zbylá část teamu, ta nejdůležitější, pilot a šéfkuchař Michal. Po krátké přípravě motocyklu se šlo hned do 1. kvaldy. Ještě v depu se zastavil stroj, jediné ženě ve startovním poli, Francouzce Marjorie Herve, hned zkraje kvaldy opustili trať Wimmer a van Duijn a dále nepokračovali. Nový teamový kolega Wimmera, Tim Holtz, začal okamžitě tahat, stejně jako van de Bunt, Velthuijzen, Henry, Kehrmann a Dubbink (ten jede moto3). Libor začal tradičně zvolna a postupně přikládal, počkal si na rychlého jezdce a zajel 1:42,222, což odpovídá nejlepším časům z loňska. Vítěz 1.kvaldy van de Bunt dosáhl času 1:35,519, druhý Dubbink ztrácí 0,071, třetí Velthuizen 0,357. Liborovi patří prozatímní 11. pozice z 27 přihlášených.
Libor: „Pro pracovní vytížení jsem, bohužel, přišel o čtvrteční volný trénink, takže trochu chyběla potřebná rozvička na motocyklu, je třeba ještě poladit podvozek na optimální nastavení a v 17 hodin můžeme pokračovat.“
Po kvalifikaci MS Endurance a dalších přidružených tříd, následovala 2. kvalifikace. Stále na suchu a za slunečního svitu, zajeli nejlépe Holanďané Dubbink na moto3 (1:35,022), druhý Velthuizen (-0,303) a třetí van de Bunt(-0,391). Libor posouval zajetý čas směrem dolů, ale po osmi odjetých kolech kvaldy, postihla Ahru technická závada a musel zastavit. Zajetý čas se tak zastavil těsně nad časem z ranního tréninku, takže nedošlo ke zlepšení, naopak se propadl o 2 místa, protože ho přeskočili van Dujin a Gerritsen. Horší je fakt, že v neděli, bude nucen osedlat Jawu, závada je většího rázu a ani do Assenu se nepodaří ji odstranit. Pepa s Martinem se pohybovali v závěru startovního pole. Opět nezajel Wimmer a s pouhými dvěma odjetými koly, na start nenastoupí.
Zítra máme volný den (jak, kdo) a v neděli nás čekají 2 jízdy.
V neděli, v 10.40 stálo 27 jezdců na roštu 1. závodu. Chyběl pouze Belgičan Maarten. Počasí přálo, sucho, větrno. Do vedení šel Velthuijzen před Dubbinkem a Henrym. Vynikající start předvedl Libor, z 13.místa šel do první zatáčky vedle Goldsteina na 9. pozici. Pepi Svoboda se také ukázal a českém souboji držel za sebou Martina Holance. Velthuijzen nadále udržoval vedení, ale v pořadí mi chyběl jak Libor, tak i Pepa. Ve výjezdu z rychlého retardéru před severní tribunou Libora naremploval z levé strany de Man a řídítkem zůstal zavěšen za krovku a zprava ho trefil Pfeifer. Naštěstí Libora neshodili na zem, po odklínění motocyklu rychle zkontroloval jeho stav a vyzval traťáky, aby mu pomohli ztichlý stroj nastartovat. Díky jejich liknavosti a nezájmu ztratil celé kolo, ale nevzdal to a po uvedení Jawy do chodu, začal pronásledovat jezdce před sebou. Pfeifer upadl a skončil v kačírku. Josef na tom byl podstatně hůř, zřejmě přemíra motivace jej hnala vpřed a v zadní části okruhu ho přední guma bez varování poslala k zemi. Motocykl byl tak poničen, že nešlo pokračovat. Na čele úřadovala trojka Velthuijzen, Henry a Dubbink, s malým odstupem van de Bunt a s větší ztrátou Kehrmann. Martin jezdil 21. a Libor s velikou ztrátou poslední. V 6. kole skončil Henry a v 7. odstoupil Wimmer. Na čele se přiostřil souboj o vítězství, van de Bunt, nejenže se dotáhl, ale při dojetí okolníků šel dokonce do vedení a začal topit. Libor dotáhl Lohrengela a než stihl dojet Marjorie Herve, stačila upadnout. Vedení proměnil van de Bunt bez problémů ve vítězství, Velthuijzen udržel stříbro a na Dubinka zbyl bronz. Holanec dojel 19. a Libor hned za ním. Závod byl společný pro třídy supermono a moto3+125ccm, což nakonec přineslo Liborovi 6 bodů za 10.místo v klasifikaci třídy supermono.
Po závodě moc spokojenosti nebylo, dobře rozjetá jízda byla cizí vinou devalvována. Svoboda chtěl nejprve vše zabalit, ale po obhlídce poničeného motocyklu, se rozhodl opravit zničené a pokusit se o reparát v 2. jízdě.
Ve 14.50 dostal příležitost, chyběl opět Maarten, k němuž se přidal i Pfeifer a Henry. Hned na startu zhasly naděje Lazzariniho (převodovka) a rovněž van Duijn neviděl cíl 1.kola. Start opět vyšel nejlépe Velthuijzenovi, Libor tentokrát držel 13.místo, na konci pole Holanec, Svoboda, Schouren a Lohrengel. Ve druhém kole už vedl Dubbink před Velthuijzenem, s odstupem Kehrmann, van de Bunt, Slooten, Goldstein a Wimmer. Kus za nimi jela trojice Brüntrup, Holtz a Johann a po chvíli přivedl další vláček Libor, kterému dýchali na záda Jonker, Gerritsen, de Man, Portelli a Campen. Nas konci pole přešel přes naše piloty Schouren. Dubbink vpředu navyšoval náskok, naopak Velthuijzen zpomalil a začal se propadat směrem dozadu. Rovněž Libor ztrácel pozice, udržel za sebou jen Portelliho a Campena. Svoboda měl problémy s motorem a Lohrengel jej dotáhl. Velthuizen již klesl do skupinky o 7. místo (Holtz, Johann, Gerritsen, Brüntrup a Jonker) a přes Libora se přehnal i Campen. Svoboda pozici neudržel a klesl na poslední místo. V 5.kole odstoupil Portelli a Libor se začal opět přibližovat ke dvojce de Man – Campen. To už klesl Velthuijzen až za něj.Dubbink na čele stále navyšoval náskok, o 2. místo bojovali van de Bunt s Kehrmannem a Slootenem s odstupem jel Wimmer. Dubbink si v pohodě dojel pro vítězství, druhé místo nakonec vybojoval Kehrmann. Libor dvojici před sebou dotáhl, ale okolníci skupinku opět roztáhli a tak nakonec dojel na celkovém 14. místě (9.místo v klasifikaci supermon). Holanec 19., Svoboda 21. a až za ním Velthuizen.
Z Osches rejmondo
© 2015 H.L.M. Racing Team | www.supermonoplus.cz | Design by Tomáš Secký, code by Michal Hofman