2013 Hořice (2.MČR+2.PPO)
- tradiční souboj s J.Kehrerem se nekoná (ZMĚNA!)
- tradiční souboj s J.Kehrerem se bude konat
- tradiční souboj s J.Kehrerem se konal (A GRANDIÓZNĚ!)
- foto supermono: zde - foto open 1000: zde
- foto zd.s: zde - foto Jiří Martínek: zde - výsledky supermono: zde - výsledky open 1000: zde
Sobota:
Druhé domácí klání je tady. Třída supermono - přihlášen motocykl Mali-Jawa, třída open 1000 - přihlášen motocykl Mali-Ahra. V 10:34 vyrazilo 29 jezdců (z 35ti) k úvodnímu treninku spojených tříd supermono a twin. Silnice byla na některých úsecích ještě mokrá, po nočním a ranním dešti. První, kdo vyzkoušel tvrdost asfaltu, byl Honza Pavlíček, pro něhož zlomená klička znamená stop. Libor se pozvolna rozjížděl a nakonec zajel 3. čas za Kehrerem a Dokoupilem na twinu.
V 11:22 Libor provětral Ahru mezi litry. Po úpravách nastavení palivových map, odjel celkem 6 kol a obsadil 21. pozici (z 27).
Na druhé kvalifikace se vyčasilo a za svitu sluníčka šly časy dolů. Bohužel, brzo šel dolů i Pospíšil, kvalda byla zastavena, čekalo se na sanitu. Po krátké pauze se pokračovalo a v momentě, kdy začal Libor tahat, došlo k další havárii. K naší smůle postihla Libora, v plném trapu, v pravé za křížkem upadl na oleji. Neodpustím si poznámku, že na oleji Libor upadl za křížkem už podruhé, což svědčí o kvalifikované práci traťových komisařů !!! Rekapitulace: motorka na kaši, jezdec naštěstí nezraněn. Pořadí se nezměnilo, 1. řada, 3. místo.
Hned v následujícím treninku open 1000 Libor pokračoval na Ahře. Odjel jen pár kol, potřebných ke kvalifikaci a všichni jsme doufali v první start motocyklu Mali-Ahra v domácím šampionátu. JURY však rozhodla jinak. Přestože je to motocykl třídy supermono, není mu umožněno startovat mezi supermony.
Neděle:
Velmi čerstvá novinka, Libor s teamem se pustili do opravy motocyklu Mali-Jawa a přes noc se dílo zadařilo. Nepoužitelné díly byly nahrazeny z Mali-Ahry, včetně prototypového motoru Ahra. Motocykl bude zajet ve warm-upu a pokud bude vše ok, můžeme se těšit na Liborův start ve třídě supermono. V litrech start tímto odpadá.
Warm-upu se zúčastnilo pouze 19 jezdců, nejlépe Dokoupil, Kehrer, Hatan, Petricola, Libor pouze 2 kola a obsadil 5. místo.
Slavnostní zahájení závodů začalo se spožděním (po havárii v ranních šestkách a následném čištění tratě) a nabíralo dál (havárie ve 250 CRR, další ve 125 SPP). Společný závod supermon a twinů byl odstartován až v 17 hodin a zkrácen na 7 kol. Chyběl Walter a v zahřívacím kole odstoupil i Škarka. Nejlépe vyšel start Dokoupilovi, za ním upaloval Kehrer a Libor. Cílem 1.kola projeli v nezměněném pořadí. Ovšem ve 2.kole Kehrer nasadil a s přehledem šel do vedení. Libor udržoval 3. místo s vědomím, že na koně Johanessova Skorpiona nemá a snažil se udržet pozici a neriskovat. za ním zuřila bitva Kalina - Hatan. Postupně odstoupili Medek, Dan Vysloužil a Urbanec. Pořadí se ustálilo a nic nenasvědčovalo jakékoliv změně pozic. V nájezdu do posledního kola ještě komentátor hlásil jasné vedení německého pilota, ale toho postihla u Koruny porucha převodovky a začal se propadat polem dozadu. Společný závod tak vyhrál Dokoupil, Libor, s vypětím všech sil (potlučený po sobotě) udržel Kalinu v dostatečné vzdálenosti za sebou a dojel si tak pro 2. letošní vítězství, čímž si upevnil vedení v celkovém pořadí šampionátu. Druhé místo v monech tedy patří Kalinovi, třetí byl Hatan, Kehrer dojel 13.
Tímto se přepisovala historie motocyklového sportu v Čechách, protože situace po sobotě si vynutila první ostrý závod pro nový motor značky Ahra, k nemalé radosti konstruktérů, pánů Rathouských, z premiérového vítězství.
Celkové pořadí:
1. Libor 50, 2.Kalina 33, 3.Hatan 32, 4.Kehrer + Kučinský oba 23, 6.Lefan 19, 7.Zörnweg 18, 8.P.Jančík 14, 9.Šobáň 13, 10.Loučka 11, ...
z Hořic: rejmondo