Dnes je 03.12.2024 18:00:12
Ve čtvrtek po ráno jsme vyrazili směr Oschersleben. Cestou se k nám připojil Pepa Svoboda a společně jsme odpoledne dorazili na místo. V depu již čekal další krajan, Honza Pavlíček a zanedlouho přijel i Martin, takže letos opět ve čtyřech. Pro jistotu jsme hned postavili stan, protože se na obloze proháněly tmavé mraky. Rychle na přejímku a v 18 hodin nás čekal volný trénink. Nahoře má asi někdo mona rád a tak zařídil, z ničeho nic, čistou oblohu a sluníčko. Nejlépe zajel Kehrmann 1:36.505, z našich 14. Libor 1:43.509, 17. Honza 1:44.672, 23. Martin 1:47.344 a 28. Pepa 1:54.491. Celkem nastoupilo 31 jezdců, 5 nestartovalo. Od 20.30 do 21.30 měla třída Endurance noční trénink, takže bylo na co se dívat
Páteční ráno nás přivítalo sluníčkem, hodně nabytý program (e-power, super duke battle, classic sbk, supermono, icgp, sidecar wm, endurance wm a classic endurance) odstartoval již v 9 ráno, mona 1. kvalda v 10.30. Nejlépe zajel Velthuijzen 1:36.625 před Kehrmannem a Kehrerem, 17. Libor 1:43.834, 19. Honza 1:44.505, 23. Martin 1:46.499 a 30. Pepa 1:55.025. Pavlíček trochu rozvířil poklidný průběh tréninku, s prasklým motorem zastavil v zadní části okruhu, ale netrvalo dlouho a na oleji spadl Frauenschuh a v zápětí i Lazzarini. Kvalda byla ukončena a následovalo čistění tratě. Vyjelo 33 jezdců.
Odpoledne v 16.15 (přesněji s malým zpožděním) pokračovala kvalifikace druhou částí. Hned v úvodu odstavili své stroje Michel a Viravongsa, nestartoval Pavlíček a Sanders, který měl problémy již v první části a vůbec nenastoupil Vermeulen. Dlouho vévodil pořadí Velthuijzen, časem 1:35.939, ale posledním kolem ho zdolal Nico Kehrer a s časem 1:35.779 bude startovat z první příčky. Třetí Kehrman hranici 1:36 nezdolal. Naši 19. Libor 1:41.291, 22. Martin 1:43.446, 23. Honza s časem z 1. kvaldy, ale nebude startovat, odjel domů a 31. Pepa 1:52.239.
Zítra máme volný den, oba závody jsou na programu v neděli.
V sobotu ve 14 hodin byl odstartován hlavní závod celého víkendu, mistrovství světa Endurance na 8 hodin. Z vítězství se radoval Suzuki Endurance Racing Team (V.Philippe, A.Delhalle, Y.Kagayama), který najel 313 kol, což je 1147,7 km.
V neděli v 11.20 nastoupilo 34 jezdců k první jízdě supermon. Nejlépe odstaroval Frauenschuh, Velthuijzen a Kehrer, za nimi Kehrmann, Slooten a van Dijk. Libor s Martinem se pohybovali zhruba uprostřed pole, Pepa Svoboda byl 31. Těsně před ním došlo v první zatáčce po startu ke kolizi Schourena s Huhnem a závod byl zastaven. Následovalo ošetření Huhna a odvoz do nemocnice, vyklizení tratě a nové zahřívací kolo. To bylo osudné Kehrmannovi, jenž v něm upadl a dále nepokračoval. Po restartu šel do vedení Kehrer, těsně sledován Fruenschuhem, Velthuijzenem, van Dijkem, Henrym, následovali Ostli, Slooten, van Buiten, Meiners, Hanhoff, Lazzarini, Wilhelm jedoucí na MZ po Kehrerovi, dále Goldstein a Cairo a hned za ním Libor s Martinem. Pepa jel 28. Wilhelm se propadl za Libora. Kehrer se udržel ve vedení, Henry se naopak propadl a ve 2. kole odstoupil. V nájezdu do první zatáčky byl dlouhý Hanhoff a propadl se až za Pepíka. Na čele si Nico K. vytvořil malý náskok. Za ním jela čtveřice pronásledovatelů Velthuijzen, Frauenschuh, van dijk a Slooten, s odstupem van Buiten, pak dvojička Ostli, Meiners, osamocení Goldstein, Lazzarini, Cairo a pak početná skupina Libor, Martin, Campen, Legalle, Hirschoff, Wilhelm, Airoldi, Cristina, Michel, Viravongsa a Gerritsen. Hodně dozadu se propadl Sanders. Na čele beze změn, naši si také drželi pozice. V 7. kole odstoupili Cristina a Sanders. V závěru závodu byl Kehrer dostižen a postupně se propadl až na 3. místo. Libor vodil na 12. pozici skupinku s Campenem, Legallem, Martinem a Hirschoffem. Libor, ale příčku neudržel, nejdříve šel před něj Campen a v cílové zatáčce i Legalle. Pro vítězství si suverénně dojel Velthuijzen, za ním dojela dvojice van Dijk a Kehrer. Urputná bitva probíhala o 4. místo, ze čtveřice jezdců se nakonec radoval Slooten. Libor se propadl na zmiňované 12. místo, hned za ním dojel Martin. Pepa udržel bez problémů 25. pozici. Do cíle dojelo 28 pilotů.
Do druhé jízdy v 15.30 nastoupilo již jen 30 účastníků. Tentokrát nejlépe odstartoval Frauenschuh, za ním van Dijk, Slooten, Kehrmann, van Buiten, Ostli, Goldstein, Velthuizen, Wilhelm, Meiners, Martin, Lazzarini, Hanhoff a Libor. Z boxů (pokolikáté už) startoval Kehrer. Velthuizen se probojoval do vedoucí skupiny o šesti lidech, Goldstein, Ostli a Meiners již trochu ztráceli. Se ztrátou jela dvanáctičlenná skupina Wilhelm, Lazzarini, Martin, Cairo, Libor, Hanhoff, Campen, Legalle, Hirschoff, Michel, Viravongsa a Gerritsen. Na vedoucí skupinu se dotahoval Ostli s Meinersem. Libor poskočil před Caira, na skupinu začal ztrácet Viravongsa a na dostřel již jel Kehrer. Na čele již jelo pohromadě 8 jezdců, s odstupem Goldstein a se ztrátou přivedl velmi početnou skupinu na 10. místě Lazzarini, sledován Wilhelmem, Liborem, dále Hanhoff, Martin, Cairo, Campen, Legalle, Hirschoff, Michel a znovu dotažený Viravongsa spolu s Kehrerem. Ve 4. kole odstoupil Schouren a hned v následujícím i Kehrer. Do čela šel znovu Velthuijzen, Libor klesl za Hanhoffa, Martin se také propadl. Velthuijzen si vytvořil na čele náskok, za ním jela skupina Kehrmann, van Dijk, Frauenschuh, Slooten. Meiners s Ostlim opět ztratili a začal se propadat van Buiten. Čelo dojelo jezdce o kolo, oba to odnesli. Bachmann upadl a Lohrengel byl vytlačen do trávy. Meiners se opět dotáhl na skupinu, bojující o 2. příčku. V 9. kole definitivně odstoupil van Buiten a bohužel i Libor pro technickou závadu. V dalším kole je následoval Lazzarini. Velthuizen si dojíždí v poklidu pro double, na bedně ho doplní Frauenschuh a van Dijk. Martin musel také zvolnit, pro zvýšenou teplotu a dojíždí si pro 15. místo. Pepa se vyšplhal až na 20. příčku.
Z Oscherslebenu rejmondo.
© 2015 H.L.M. Racing Team | www.supermonoplus.cz | Design by Tomáš Secký, code by Michal Hofman