Dnes je 21.11.2024 12:14:57
Středa večer, odjezd směr Assen k závěrečnému podniku evropské série UEM Supermono Cup. Celou noc jsme strávili na cestě, k ránu jsme zastavili na holandském odpočívadle a počkali na Pepu Svobodu. Dorazil po desáté, takže nic nebránilo tomu, urazit posledních cca 80 km. Na výjezdu na dálnici hlídkoval místní policista na motocyklu, jakmile jsme jej minuli, vyrazil za námi a nasměroval nás na nejbližší výjezd. Následovala menší kontrola vozidel a osob a po zjištění, že v databázi nemáme záznam (ani Libor, a ani Pepa !), jsme mohli pokračovat. V Samotném Assenu nás čekalo doplnění zásob sýrů a vla a hurá na okruh. Depo ještě zelo prázdnotou (tedy část vyhrazená pro supermona), takže jsme v poklidu vše připravili a po 19. hodině absolvovali technickou přejímku (bez problémů).
Pátek. 10.00 brífink pro jezdce, 11.00 1.kvalifikace mon, počasí zataženo, zima. Jezdci se ještě ani nestačili rozhýbat a už tu byli první karamboly. Nejdříve atakoval Wilhelm Honzu Pavlíčka, oba incident ustáli, ale německý jezdec zajel do boxů a v treninku nepokračoval. Doslova pár vteřin na to, spadl po chybě Pepík Svoboda (1. levá za depem). O tři kola později na úplně stejném místě havaroval i Honza. Po dalších třech kolech, jen 50 m za touto zatáčkou, vzplál motocykl Johna Bakkera, který je dalším pilotem u teamu Novabike. V kvalifikaci si nejlépe vedl domácí van Buiten, který v závěru dosáhl času 1:49,438, za ním skončili Meiners (+ 1,5 vt.) a skupina van Dijk, Frauenschuh, Velthuijzen, N.Kehrer a Slooten, jenž se vešli do jedné vteřiny. Libor zajel 17. čas (+ 7,1 vt.), Martin 19. čas (+ 9,5 vt.) Honza stihnul ještě být 24. se ztrátou 16,6 vt.
Mezitím vysvitlo sluníčko, 2. kvalifikace následuje v 16.20.
Do druhé kvaldy nastoupilo 30 pilotů, chyběl „ohořelý“ Bakker. Počasí o trochu lepší, do čela se posunuli stálice Velthuijzen, Meiners, van Dijk. O vzruch se postaral Viravongsa, z jehož motocyklu se „nepatrně hulilo“ a nebyl k zastavení, ani přes vyvešenou černou vlajku. V závěru upadl Goldstein. Libor zajel 16. čas, Martin 19., Honza 24. a Pepa 28. Celkově to znamená 1. řada: Velthuijzen, Meiners, van Dijk, van Buiten, 2. řada: Slooten, Kehrmann, Frauenschuh, N.Kehrer. Libor celkově 17., Martin 21., Honza 26. a Pepík 30.
Libor: „Ve druhém treninku jsem chytil potřebný rytmus a přestože je stále co zlepšovat, tak jsem s jeho průběhem spokojený“.
Pepa: „Bez komentáře… jo, jsem spokojen a nadšen“.
V sobotu v 10.00 nás čeká warm up.
Sobota nás přivítala nočním deštěm. Na mokru zajel nejlépe domácí Slooten, před Meinersem a mladým Britem Hobsonem na Moto3. Skvěle se předvedl Libor na 4. místě, Martin 11., Honza 15. a Pepa 17. Vyjelo jen 26 netalentovaných, pro něž je warm up určen (dle jednoho moravského matadora).
Ve 14.50 najelo 30 monistů na start (chyběli N.Kehrer a Hanhoff). Počasí se zlepšilo natolik, že trať byla suchá, slunečno. Od prvního kola se utrhla dvojice Velthuijzen, van Dijk a lehce poodjela. Za ní se vytvořila skupinka Frauenschuh, Slooten, Meiners, s menší ztrátou další balík Goldstein, Kehrmann, Viravongsa, Ostli. Další skupinku táhne Libor, s ním jedou Pas, Legalle a Martin. Honza jede 19. a Pepa 25. Hned v prvním kole odstupuje Laan a v druhém ho následuje jeden z favoritů van Buiten a Bakker. Čelo beze změny, na 3. místo se na chvíli vyhoupl Meiners. Ve 3. kole jde na chvíli Legalle před Libora a bohužel Martin padá (bez újmy na zdraví a motocyklu). V dalším kole už Libor opět vede (již jen tříčlennou) skupinku, odstoupili Michel a Vermeulen. Díky nim postoupili Honza s Pepou kupředu. V 6. kole nastoupil Frauenschuh a vyhoupl se do čela skupinky, bojující o bronz. Kehrmann naopak ztratil a byl dojet Viravongsou, který ho v následujícím kole pokořil. V 8. kole začal hodně tahat Slooten a poskočil na 3. místo, Kehrmann se vrátil před Viravongsu, Libor stále držel 10. pozici, odstoupili Oomen a Schouren. V 10. kole upadl Frauenschuh, Kehrmann opět podlehl tlaku Viravongsy, Libora pokořil Legalle, takže zůstal desátý. Honza, bojující s Wilhelmem, držel 16. příčku, Pepa byl 20. V posledním kole odstoupil Pas, Velthuijzen udržel van Dijka za zády a dojel si pro vítězství, stejně jako na 3. místě Slooten, jemuž dýchal na záda Meiners. Kehrmann ještě zabojoval a těsně porazil Viravongsu. S odstupem dojeli, na dalších místech, osamoceni Ostli, Goldstein, Legalle a Libor. Honza boj s Wilhelmem nakonec prohrál a skončil 16., Pepa 19.
Následovala kvalda BSB, závod britských supersportů a společný závod britských a holandských sajdkár.
K poslednímu závodu dne, 2. jízdě supermon, nastoupilo již jen 28 jezdců za stálého (až nepříjemného) svitu slunce. Chyběli opět Hanhoff s N.Kehrerem a ještě Oomen s Bakkerem. Hned na startu do warm upu zůstal „viset“ Kehrmann a startoval z boxů. Do čela se utrhla skupina Velthuijzen, van Dijk, Frauenschuh a Meiners, následovala dvojka Goldstein, Slooten, dále trojice Ostli, Campen, Pas, pak jel osamocený Libor a s odstupem Martin s Legallem a Gerritsenem. Honza 21. a Pepa 23. Do boxů po 1. kole zajel van Buiten a ukončil smolný víkend, odstoupili ještě Viravongsa a Laan. Čtveřici na čele doplnil Slooten, Goldstein naopak ztratil a byl dojet Ostlim. Odstoupil Gerritsen. Na čele doslova zuřil boj o vítězství, v 5. kole nastoupil Frauenschuh, ale v 7. šel dopředu opět Velthuijzen a na 3. pozici nastoupil Meiners. Skvěle jedoucí Campen pokořil jak Ostliho, tak Goldsteina. Ze zadních pozic se prokousával Kehrmann a v 7. kole již byl devátý. Ve stejném kole pokořil Legalle Libora a Martin se začal propadat. V té době již nejel Honza s problémem chladiče. Přestože se pořadí ve vedoucí skupině neustále měnilo, v cíli zůstalo stejné: Velthuijzen, van Dijk, Meiners. Jen Kehrmann ještě poskočil o 2 místa dopředu. Libor zůstal 12., Martin klesl na15. a Pepa dojel 21.
Svůj první titul tak získal další Holanďan, Velthuijzen, na druhém místě skončil obhájce titulu van Dijk a třetí místo obhájil Frauenschuh. Martin vybojoval 9. místo, Libor 11., Honza s Pepou startovali bez nároku na body.
Z Assenu rejmondo.
BSB
Ze třetí pozice startující Kuba Smrž vystartoval do své první "britské" jízdy velmi dobře a ze začátku jezdil na 2. místě. Pak ale začal Kuba ztrácet kvůli malé přilnavosti pneumatik a ze 4. místa se propadl až na 9. Později se mu bohužel zakouřilo z motoru jeho Aprilie a to byl předčasný konec první jízdy.
V přestávce měl tým "Splitlath Redmond" hodně práce, aby připravil Smržův motocykl na jízdu druhou. V ní startoval Kuba Smrž ze 13. pozice - v BSB se startuje dle nejlepších dosažených časů každého jezdce z první jízdy - a po 5 kolech se usadil na místě 15. a na něm také projel cílem.
Vítězem první jízdy v Assenu se stal Shane Byrne před Joshem Brookesem a Alexem Lowesem. Čtvrtý dojel výborný Ital Luca Scassa a Top-5 dokompletoval japonský veterán Nori Haga. Lídr šampionátu Hill kolidoval v zaváděcím kole s jedním z mechaniků a poškodil svůj motocykl Yamaha. Ten se sice podařilo opravit, Hill ale startoval ze zadní pozice startovního roštu a v závodě později havaroval...
Jelikož i ve druhé jízdě Tommy Hill nevyhrál, a naopak se z vítězství radoval Josh Brookes před Shane Byrnem a Alexem Lowesem - na snímku - když Hill skončil až čtvrtý - a Top-5 dokompletoval Tommy Bridewell, tak se pochopitelně změnilo i pořadí v šampionátu.
Showdown nyní vede Brookes se ziskem 570 bodů o 2 body před Byrnem (568). Na třetí místo se propadl Hill, který má bodů 548. A. Lowes je čtvrtý (534), M. Laverty pátý (532) a Bridewell na šestém místě má 521 bodů.
01- Shane Byrne – Rapid Solicitors Kawasaki – Kawasaki ZX-10R
– 18 kol za 29’45.302
02- Joshua Brookes – Tyco Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000 – + 4.731
03- Alex Lowes – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 4.881
04- Luca Scassa – Padgett’s Honda – Honda CBR 1000RR – + 9.327
05- Noriyuki Haga – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 10.024
06- Tommy Bridewell – Supersonic Racing Team – BMW S1000RR – + 11.026
07- Michael Laverty – Samsung Honda – Honda CBR 1000RR – + 11.538
08- James Westmoreland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 17.160
09- Stuart Easton – Rapid Solicitors Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 23.137
10- Robbin Harms – Doodson Motorsport – Honda CBR 1000RR – + 23.292
11- Patric Muff – Supersonic Racing Team – BMW S1000RR – + 23.581
12- Barry Burrell – Buildbase BMW Motorrad – BMW S1000RR – + 24.285
13- Jon Kirkham – Samsung Honda – Honda CBR 1000RR – + 24.784
14- Ian Lowry – Padgett’s Honda – Honda CBR 1000RR – + 30.823
15- Chris Walker – Pr1mo Bournemouth Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 34.597
16- Danny Buchan – MSS Bathams Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 35.208
17- Michael Rutter – MSS Bathams Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 35.288
18- Karl Harris – Quattro Plant Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 36.174
19- Alastair Seeley – Tyco Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000 – + 48.034
20- Scott Smart – Moto Rapido Racing – Ducati 1199 Panigale – + 1’02.263
21- Luke Quigley – GBmoto Racing – Honda CBR 1000RR – + 1’03.834
01- Joshua Brookes – Tyco Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000
– 18 kol za 29’43.606
02- Shane Byrne – Rapid Solicitors Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 0.246
03- Alex Lowes – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 3.018
04- Tommy Hill – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 3.346
05- Tommy Bridewell – Supersonic Racing Team – BMW S1000RR – + 9.074
06- Noriyuki Haga – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 9.140
07- Michael Laverty – Samsung Honda – Honda CBR 1000RR – + 9.245
08- James Westmoreland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 17.311
09- Robbin Harms – Doodson Motorsport – Honda CBR 1000RR – + 17.633
10- Stuart Easton – Rapid Solicitors Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 18.891
11- Luca Scassa – Padgett’s Honda – Honda CBR 1000RR – + 19.047
12- Barry Burrell – Buildbase BMW Motorrad – BMW S1000RR – + 20.228
13- Patric Muff – Supersonic Racing Team – BMW S1000RR – + 24.298
14- Chris Walker – Pr1mo Bournemouth Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 25.267
15- Jakub Smrž – Splitlath Redmond – Aprilia RSV4 – + 25.893
16- Peter Hickman – Buildbase BMW Motorrad – BMW S1000RR – + 36.461
17- Ian Lowry – Padgett’s Honda – Honda CBR 1000RR – + 42.441
18- Troy Herfoss – Splitlath Redmond – Aprilia RSV4 – + 43.801
19- Michael Rutter – MSS Bathams Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 43.934
20- Alastair Seeley – Tyco Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000 – + 48.697
21- Luke Quigley – GBmoto Racing – Honda CBR 1000RR – + 57.809
22- Tristan Palmer – GBmoto Racing – Honda CBR 1000RR – + 59.541
23- Tom Grant – Quattro Plant Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – + 1’21.904
24- Aaron Zanotti – A-Plant Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – a 1 giro
25- Jenny Tinmouth – Hardinge Sorrymate.com Honda – Honda CBR 1000RR – 1 kolo
© 2015 H.L.M. Racing Team | www.supermonoplus.cz | Design by Tomáš Secký, code by Michal Hofman